Nieuws

Ruildag voetbalplaatjes groot succes

woensdag 8 juli 2020 - 100jaar


Op zaterdag 4 juli was het erg druk in de kantine van Quick’20. Velen hadden meegedaan aan de voetbalplaatjesactie met Jumbo Kuipers in het kader van het 100-jarig bestaan van Quick’20 en dit was de ultieme gelegenheid om het album (of albums) te completeren.

Men had de administratie bij zich, alsmede zakjes, bakjes, doosjes of trommeltjes vol met “dubbelen”. Sommigen hadden honderden plaatjes dubbel en waren op zoek naar die laatste paar ontbrekende nummers in het boek. Veel trouwe klanten van de Jumbo dus.

Een moeder (met 5 kinderen bij Quick!) had al twee albums vol maar miste nog zo’n 80 plaatjes om de overige drie albums te vullen. Geslaagd! Een vader vertelde dat zijn zoons ergens op een boerencamping stonden, die konden dus niet komen. Ze hadden geappt: “Hey pa, ga even naar Quick en scoor voor ons de volgende nummers…” Pa was er druk mee, maar het lukte. Op het secretariaat lagen alle plaatjes (van nummer 1 tot en met 933) op nummer uitgestald, dat moet een heidens karwei zijn geweest. Als je nog plaatjes tekort kwam, kon je die daar ophalen bij Ilse en Desirée.

 

Extra
Desirée besloot zaterdagmiddag spontaan om nog een oproep op Facebook te plaatsen voor een ruilmoment op zondagmiddag, om zo nog meer mensen de kans te geven om het album vol te krijgen. Nou dat heeft ze geweten. Tussen 12.00 en 16.30 uur hebben zo’n 65 (!) mensen gebruik gemaakt van deze gelegenheid. Op een bepaald moment stonden ze zelfs in een rij op hun beurt te wachten. In het clubgebouw werd ook nu driftig geruild, echt tot het laatste moment. Geen idee hoeveel boeken er nu uiteindelijk in totaal zijn gevuld, maar het waren er heel wat. Björn Kuipers en Quick’20 kunnen terugkijken op een zeer geslaagde jubileumactie. Met als resultaat een prachtig voetbalplaatjesalbum, voor nu en voor later!

 

Klik hier voor de foto’s door Bert Verschoor

Klik hier voor de foto’s door Stef Boudrie

Recente nieuws items

Sitemap Ontwerp: buro BAM! | Technische realisatie: Brandcube