Nieuws

Artikel in de Tubantia – Gouden actie van Quick’20

donderdag 28 december 2017 - Algemeen


Dit jaar heeft Quick’20 met de Grote Clubactie de hoogste netto-opbrengst van alle deelnemende verenigingen in Nederland opgehaald EN daarnaast ook nog eens de meeste Superloten van Nederland verkocht.

Tubantia ging op onderzoek uit en schreef op 23 december 2017 dit mooie artikel.

QUICK’20 HEEFT NIEUW GOUDMIJNTJE AANGEBOORD: DE GROTE CLUBACTIE
Veel verenigingen doen niet mee aan de Grote Clubactie, omdat het te veel werk vergt. Quick’20 heeft er juist meer energie in gestoken. En dat leverde de voetbalclub de hoogste netto-opbrengst op van alle deelnemende clubs in Nederland: 22.195 euro.

René Beune/Oldenzaal

Quick heeft historie geschreven. Dit keer niet op het voetvalveld, maar met de Grote Clubactie. Daar steekt de grootste sportclub van Twente de laatste jaren heel veel tijd en energie in en dat betaalt zich uit. In 2014 leverde de actie 3.581 euro op. In 2015 ging de opbrengst al naar 4.559 en in 2016 werd er een sprong gemaakt naar 7.996 euro. En dit jaar werd de opbrengst bijna verdrievoudigd. Desirée Broekman, 24 uur per week in dienst van Quick’20, en Ilse Tijdhof, secretaris van de jeugdcommissie, zijn de architecten achter het succes.

Tot voor twee jaar pakten de Oldenzalers de actie op zoals het gros van de clubs dat nu nog steeds doet. Via hun leiders kregen jeugdvoetballers een boekje met loten voor de Grote Clubactie mee. En daarmee gingen ze op pad. Fanatiekelingen kwamen soms wel met meerdere volle boekjes terug, maar nu lieten zo’n 385 leden het ook afweten. In 2015, bij de uitreiking van de cheques in Hengelo, kwamen Tijdhof en Broekman erachter dat er nog veel meer mogelijk was. Een veel kleinere club, hockeyclub EHV uit Enschede, had toen een veel hoger bedrag opgehaald dan Quick’20. “Dat stak”, zegt Broekman. “Ik heb toen maar eens gevraagd hoe ze dat deden. Geheim van de smid zat hem in de verkoop van zogenoemde Superloten. Bedrijven konden die kopen voor 150 euro. Als club hield je aan elk Superlot 120 euro over. Vorig jaar zijn we daarmee begonnen. We verkochten 29 Superloten en kwamen zo uit op die bijna 8.000 euro. Dat was al geweldig. Nu hebben we er 130 verkocht”. Broekman bezocht daarvoor in haar vrije tijd 375 (!) Oldenzaalse bedrijven. “Met heel veel succes. Maar opvallend vaak kreeg ik ook te horen dat bedrijven hun reclamebudget al op hadden verbruikt. Daar heb ik van geleerd. Ik breng volgend jaar de Grote Clubactie eerder onder de aandacht”.

Han van Benthem, clubsecretaris van Quick’20, denkt op zijn beurt dan ook dat de rek er nog niet uit is. “Ik schat dat de actie nog zo’n 5.000 a 6.000 euro meer moet kunnen opleveren. En dan denk ik aan de verkoop van loten door onze leden, maar ook aan de Superloten. Voor ons wordt dit een substantiële inkomstenbron”.

Link naar het artikel in de Tubantia

Recente nieuws items

Sitemap Ontwerp: buro BAM! | Technische realisatie: Brandcube